X
    Categories: مقالات

بازاریابی اینترنتی چه بخشهایی دارد؟

موتور جستجو

در مطلب قبلی به این سوال که بازاریابی اینترنتی چه سهمی از کل بودجه بازاریابی دارد ، پاسخ دادیم. اما بعد از آن سوال مهم دیگری برای ما مطرح می شود. اکنون باید بدانیم بازاریابی اینترنتی چه بخشهایی دارد؟ تا بتوانیم بودجه بازاریابی اینترنتی را مدیریت کنیم. همین ابتدا عرض کنم که با خواندن این چند مطلب شما می توانید تا حد قابل قبولی به این سوال پاسخ دهید، اما این که ما به بینش و درک در سطحی برسیم که بتوانیم در عمل نیز این کار را به درستی انجام دهیم، به زمانی بیشتر از مطالعه این مقاله نیاز دارد. در کلاسهای بازاریابی اینترنتی به صورت عملی و با Case Studyها و مثالهای متنوع سعی می کنم که این ادراک را به شما بدهم. اما به هر شکل این مقاله شرط لازم است و آن را تا انتها بخوانید.

برای این که بتوانیم بودجه بازاریابی اینترنتی را به درستی تقسیم کنیم، نیاز داریم که بدانیم بازاریابی اینترنتی خود به چه بخشهایی تقسیم می شود. در واقع در جلسات بازاریابی اینترنتی ما به این تاپیک ها و موضوعات فکر می کنیم و در مورد اینها تصمیم می گیریم. بنابراین لازم است که شما بودجه بازاریابی اینترنتی را بین این بخشها تقسیم کنید.

بازاریابی اینترنتی و موتورهای جستجو

موتورهای جستجو یکی از مهمترین بخشهای هر برنامۀ بازاریابی اینترنتی است. گوگل، بینگ و تا حدودی یاهو و اسک از جمله موتورهای جستجویی هستند که در دنیا به آنها پرداخت می شوند اما بهتر است ما در ایران و به عنوان یک کسب و کار ایرانی بیشتر به فکر گوگل باشیم زیرا سهم گوگل از بازار جستجو در ایران و بین فارسی زبان ها بالای ۸۰% است. معمولاً در برنامه های بازاریابی ای که هدفِ فروش پررنگ تر هستند، اهمیت موتور جستجو بیشتر می شود.

بودجه بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا

تولید محتوا یا اجازه دهید با اصطلاح بهتری آن را خطاب کنم «بازاریابی محتوایی» از بخشهای مهم و جدانشدنی هر بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی چه از منظر برندسازی  چه از منظر فروش بسیار مهم است، یادمان باشد که بازاریابی محتوایی حتی بر وضعیت ما در موتورهای جستجو هم تاثیر گذار است ! به گونه ای این قسمت از کار مادر همه پلنهای ما است !

بازاریابی اینترنتی و ایمیل !

ایمیل را جدید بگیرید ! اسپم را نه ! ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی را جدّی بگیرید. بازاریابی ایمیلی اگر به معنای دقیق اش انجام شود، روشی فوق العاده برای بازاریابی است که در برنامه های بازاریابی اینترنتی ما نقش پررنگی دارد.

بازاریابی اینترنتی و نمایش بنر

بنرها بخش شناخته شدۀ بازاریابی اینترنتی است. اما یادتان باشد اگر رویکردتان فروش بیشتر در میان مدت یا کوتاه مدت است، از این روش استفاده نکنید ! وگرنه با صرف هزینه های زیاد سرخورده و ناراحت خواهید شد. اما اگر برندینگ در فضای اینترنت برای شما مهم است، این روش را در آغوش بگیرید !

بازاریابی اینترنتی و ویدیوها

مهم است ! ویدیو را میگویم، ویدیوها در بازاریابی نقش مهمی دارند. آن قدر مهم که ترجیح می دهم در مطلبی جداگانه پیرامون ویدیوها با شما صحبت کنم.

مدیر مرکز بازاریابی:
Related Post